dinsdag 22 januari 2008

Minder behoefte aan een echte sigaret

Als ik nu op de eerste dagen terug kijk.

Dan kan ik stellen dat door het gebruik van de electrische sigaret ik minder behoefte heb aan een normale sigaret.

Echter de behoefte naar een normale sigaret wegnemen doet in ieder geval mijn Supersmoker niet.

Volgens mij heeft dit te maken met onderstaande punten.

1. De hoeveelheid rook of om in de termen van de e-rokers te blijven, de hoeveelheid 'gier' is te laag om de sensatie van een echte sigaret na te bootsen.

2. De electrische sigaret laat het te vaak afweten bij een haal.

Dit zal ik even verduidelijken:
De eerste twee halen zijn inmiddels bekend, die moet je doen om de electrische sigaret te activeren.
Maar dan de volgende haaltjes geven bijna nooit de gewenste rook/gier.
Waardoor je ene keer aan het inhaleren bent en je proeft/merkt totaal niets en bij een volgend haaltje krijg je een hoeveelheid rook waar je even niet op bedacht was en dan zit je te proesten :-) .
Deze laatste komt maar heel zelden voor overigens.
De meeste haaltjes zijn een beetje niets zeggend.
Wel heb ik de indruk dat je ook bij de wat mindere rook/gier de nicotine binnen krijgt.
Dit zou de afname van de behoefte naar een normale sigaret verklaren.

3. Het roken van de electrische sigaret of beter gezegd van de Supersmoker is niet ontspannend.
Je kunt bijna zeggen: Het is met de Supersmoker werken ipv ontspannen :-)

4. De smaak van de sigaret moet ik nog steeds aan wennen.
Het is anders dan mijn Marlboro's (dit was voorspelbaar). Dit is iets waar ik aan moet wennen. Maar of dat lukt?
Of zoals ik al eerder schreef: Op zoek gaan naar andere smaken.

Geen opmerkingen: