zondag 20 januari 2008

De eerste trekjes van de electrische sigaret

Ok het is zondag de accu is volledig opgeladen en het feest kan beginnen !!!

Even voor de kenners:
Ik heb dus de Supersmoker Ultimo.

Nu moest ik de keuze maken welke ampule ik in de sigaret ging doen.
Op advies van een ervaren e-roker heb ik de keuze gemaakt om de ampule 'normal' erin te doen.
Allemaal heel voorzichtig. Want in de gebruiksaanwijzing wordt al gewaarschuwd dat de vloeistof vlekt.
Bij het opzetten van de ampule zie ik een heel klein druppeltje van de vloeisof in de rand van mijn sigaret verschijnen. Hopelijk is dit normaal en is dit niet een voorteken van een hap vloeistof in mijn mond (dacht even aan verschillende berichten die ik hierover gelezen had).

Nu de accu erop schroeven en de sigaret is klaar voor gebruik.
Voorzichtig neem ik het eerste trekje. Helemaal niets op een onbekend smaakje in de mond na dan. Een tweede trekje en nu dan iets harder. Ja het ledje gaat even branden. Maar helaas geen rook.
Even een vinger op het gaatje (zoals ergens op het forum was besproken) en een derde trekje aan de sigaret. Ja hoor het ledje ging branden en er kwam echt rook uit. Dat was tevens mijn eerste hoestronde van de rook :-) .
De smaak moet ik misschien aan wennen. Het lijkt in het geheel niet op de tabak van mijn Marlboro's tot nog toe. Ik vind het moeilijk de smaak te omschrijven. Het heeft iets zoetigs. Iets chemisch?
De volgende trekjes gaan moeizaam.
Ik heb duidelijk in de gaten dat ik het e-roken nog moet leren.
Dus ik besluit nu al: Dit ding gaat zeker nog niet mee in het openbare leven.
De gelukte trekjes leveren wel wat rook op en steevast gaan deze gepaard met hoesten.
Ik besluit om voor mijzelf nog een bak koffie in te schenken en mij maar te vergrijpen aan en echte sigaret.
Tijdens het tikken van dit bericht ligt de electrische sigaret naast de pc en ik probeer zo nu en dan een trekje te nemen, met wisselend resultaat.

Mijn allereeste conclussie:
1. Het electrisch roken is niet zo eenvoudig als ik gehoopt had.
2. De smaak van de ampule is anders en ik weet niet of ik dit lekker kan gaan vinden.
3. Zonder aanvullende informatie van andere e-rokers had ik waarschijnlijk helemaal geen rook uit dit ding gekregen.

1 opmerking:

Anoniem zei

Mischien eens die van supersigaret (www.supersigaret.nl) proberen. Roken beter en goede smaak.

gr. Jan