zondag 3 februari 2008

Over het knopje op de sigaar

Nu ik een weekje de sigaar in gebruik heb een kort verslagje:

Door het knopje op de sigaar geeft hij meer dan voldoende rook.
Met het knopje is het mogelijk om de rookontwikkeling al op gang te brengen alvorens je gaat inhaleren.

Hier zit een klein nadeeltje aan:
Als je een beetje te snel bent om een volgende haal te nemen en hierdoor dus kort achter elkaar de rookontwikkeling op gang gaat brengen. Dan verbrand de vloeistof op een te hoge temperatuur.
Hierdoor krijgt het een vieze verbrande smaak. Die ook nog bij een aantal volgende inhaleringen te proeven is.

Dus mijn advies:
Rook de sigaar heel rustig net als een echte.

Over de gier heb ik het al een aantal keren gehad.
Eerst dacht ik dat dit bepaald werdt door de nicotine. Inmiddels ben ik eracter dat dit dus gewoon niet waar is. Dus een hoge nicotine gehalte lijkt mij niet nodig.
Helaas geeft de sigaar voor mij nog steeds veel te weinig gier.

De smaak:
Ook de smaak is bij de sigaar lastiger gelijkmatig te krijgen dan bij een sigaret is mijn indruk.
Dus hierover zijn tips van meer ervaren rokers altijd welkom.

Geen opmerkingen: